Lalla i London

2015-02-04
22:30:12

Så många möten!
Ännu en intervju och ytterligare ett möte avklarat idag. Det blir allt klarare för mig vad jag vill göra.
 
Ju mer jag tänker på det, ju bättre känns det med mitt företag. Mötet härom dagen var på handelskammaren, och jag tror de skulle kunna ge mej en massa business, men grejen är att jag inte kan lägga i runda slängar 5000sek på medlemsskapet. Funderar på crowdfunding och har kollat på fundedbyme men de tar en provision och avgifter på banköverföringar på typ 8% och det känns ju sådär. Har även klurat på alternativet att göra en privat crowdfunding på facebook, men är inte säker... Hur reagerar folk på det? Känns mer som tiggeri, fast det faktiskt egentligen är precis samma sak som att be om pengar via en plattform. Å andra sidan kanske folk tycker det känns mer seriöst? Kanske kan jag låna pengar av nån, men om jag ska vara ärlig så känns det sådär när jag inte vet när jag kan betala tillbaks. Hoppas ju att det löser sej snart, men eventuellt är Lotto min bästa möjlighet...
 
Dagens intervju var angående ett managerjobb i en butik, och oavsett om jag får det eller inte så är jag tveksam till att jag vill ha det. Känns som om det kommer bli ett lite för lugnt jobb för mig, och jag blir så uttråkad och rastlös om det är för segt... Dessutom minskar min möjlighet att faktiskt utveckla mina guidade turer, då jag kommer jobba heltid, vilket även kommer inkludera många helger. Vi får se, jag ska tänka på det och bestämmer mej när och om jag får positiv feedback. Dock tror jag att han som intervjuade kände av att jag kanske inte var 100% motiverad, så vi får som sagt se.
 
Har iallafall fått extrajobb som servitris på en bra cateringfirma. Kommer jobba på ett av de ställen där de har kontakt, men är även intresserad av att jobba på andra venues, som tex the Tower of London (passar ju mej, historienörden). Det är inte många slantar jag har, men om mina turer kommer igång på allvar, så kan det faktiskt funka som ett komplement. Har fortfarande en del att tänka på, men det vore en intressant lösning!
 
 
Min nya arbetsplats? The Tower of London - ett fängslande ställe ;-)
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, Londonsvensk, jobb, jobbintervju;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: