Lalla i London

2015-01-31
12:34:49

Frukost, utlottning och idéer
Lördag morgon, den första dagen i mitt nya liv. Haha, till att börja med mitt arbetslösa liv, men jag har hittat tillbaks till mitt hoppfulla jag och myself. Det SKA gå, jag SKA stanna i London och jag SKA överleva! Har precis ätit frukost - fuskomelett med spenat och paprika var hur gôtt som helst :-) och nu har jag energi för ett par planeringstimmar och jobbsökeri.
 
Jag fick det där jobbet i torsdags. Det är egentligen bara tillfälligt servitörsjobb på events och sk zero hours contact (dvs jag jobbar när de behöver mej och har ingen fast arbetstid) men det är iallafall en början. Dessutom kunde jag få kombinera och jobba på andra ställen om jag ville, the Tower of London till exempel och det passar ju mej, historienörden! 
 
På måndag har jag en bokad intervju och innan det ska jag på ett kortare möte med Swedish Chamber of Commerce angående mitt eget företag. Jag har flera idéer, men det som jag redan börjat jobba med är ju Den svenska guiden i London. På facebook kör jag just nu en utlottning på ett litet Londonpaket med godsaker från min fina stad (gilla och dela om du inte redan gjort det: https://www.facebook.com/densvenskaguiden) Skulle vara otroligt kul om jag faktisk kunde utveckla detta och jobba med det på heltid! Annars har jag lite andra eventidéer i bakfickan, så hoppas på ett bra möte på måndag såklart.
 
 
Ingen äcklig lördagsfrulle!
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, Londonsvensk, frukost, guide;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: