Lalla i London

2015-07-13
14:44:28

Back from the future
Jobbade igår. Kände mej sådär lagom söndagssugen på arbete, efter två festkvällar av lite olika karaktär, men som hade det gemensamma att de båda slutade runt 4-tiden på morgonen (den ena jobb, den andra flöt ut i fest efter jobb...). Så hade vi gäster som fick mej att tänka på att även om jag inte är densamma som jag var för 10 år sedan så finns det de som fortfarande bor i byn, har exakt samma livsstil och klädsmak (hello, fashion of 1998) som de alltid haft, tycker att de är coola rebeller som dricker öl på söndagar och klagar på burgaren för att det inte är frysta halvfabrikat från Sibylla (obs! inte direkt till mej, utan till kompisen, sådär lagom högt så jag ändå ska höra). Just då kände jag att jag gjorde rätt val. Inte för att jag tvivlat så värst ofta, men mitt i verkligheten just i det ögonblicket, då det här gänget som inkluderade personer jag inte gillar speciellt mycket satt där, så tänkte jag "så sjukt gôtt det är att jag kan välja att inte träffa dessa människor varje dag för resten av mitt liv".
 
Idag är jag ledig, har sovit lite för mycket, inte orkat fixa lunch utan ätit två mackor med salami och potatissallad för att det var vad jag hittade i kylen, och nu ska jag snart åka och träffa min ena kusin som skickade sms om att hon skulle passera samhället och ville passa på att fika. 
 
Over and out. 
 
 
Jag och hunden latar oss ute på gräsmattan
 
Taggar: Londonsvensk, Värmland, jobb, ledig, sommar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: