Lalla i London

2015-03-31
13:54:00

Cheryl, who?
Så åt jag typ en halv smörgåstårta till frukost. Eller, det va ingen tårta utan bara en stor macka med en massa gôtt på... och så tänkte jag att det var synd att jag var så smal när jag var yngre. Om jag inte varit det så kanske jag inte hejdlöst skottat i mej onyttigheter och kanske inte ens fått smak för feta gotterier och inte heller haft dagens storlek. Kanske?
 
En annan smal människa (som fortfarande är en pinne) är Cara Delevingne. Innan jag flyttade tillbaks till London hade jag ingen aning om att hon ens fanns och det tog minst några månader för att fatta vem hon var och varför hon var känd. Hon är tydligen THE MODEL, som i hetaste fotomodellen. Varför vet jag inte. Personligen tycker jag inte hon är så speciellt snygg; faktum är att jag tycker hon ser ganska elak ut. Inte för att jag vill säga att hon är ful, men hon känns så alldagligt. Jag hajar inte direkt till och önskar att jag var så där fräsch (fat chance i vilket fall, då hon väl är hälften så gammal som jag...). Undrar vad det är som gör vissa till supermodeller?
 
Hon är inte den enda personen som jag fått googla mej fram till vem han eller hon är. Joey Essex är en annan (känd från en realitysåpa) och Katie Hopkins (allmänt en bitch tydligen) ytterligare en. Numera vet jag hur gänget i Made in Chelsea ser ut, och som alla andra i det här landet har jag sett åtminstone nått avsnitt av Coronation Street eller Hollyoaks. Naturligtvis undrade jag precis som alla andra i början av detta år vem som dödade Lucy Beal. Det gick till och med att satsa pengar på mördaren och ingen tidning eller tvkanal missade att spekulera. Va, vet du inte vem Lucy är? Googla genast!
 
Så har vi Katie Price, aka Jordan (ALLA i England vet vem hon är. ALLA!) fast vem hon är fick jag veta redan runt år 2000. Känner du till dessa megakändisar? Inte? Jag är inte förvånad. Kanske vet du ändå vem Rita Ora är? Är hon känd i Sverige? Efter att ha sett henne i Metro flera gånger i veckan så tog det mej ändå en stund att fatta att hon inte är känd för att vara känd, så där som Paris Hilton. Rita är faktiskt sångerska i verkliga livet och en utmärkt coach i engelska The Voice.
 
Några andra som alla Londonbor känner till (men inte nödvändigtvis vet exakt vad de gör): Boris Johnson, Pixie Lott, Stephen Fry, Graham Norton, Cressida Bonas, Sam Smith, Davina McCall, Daisy Lowe, Abbie Clancy och Tim Wannacott. Några bekanta namn, anyone? Via facebook ser jag hur ni i Sverige kommenterar en massa tvprogram, nämner helt andra personer och jag fattar nada ibland. Att det kan vara så olika, fast vi är så nära varandra.
 
 
Vem är vem?
 
 
Taggar: Cara, London, kändisar, smörgåstårta;

Kommentar:

du har så rätt! typ som att ingen utanför swe vet vem håkan eller lars winnerbäck är??

Svar: Haha, ja så är det ;-)
Lalla i London

2015-04-01 @ 14:03:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: