Lalla i London

2015-03-29
21:50:00

Diplomater men utan diplom
Ojojoj, den här veckan alltså... Det har verkligen varit fullt upp och när jag äntligen var ledig igår så passade jag på att gå en guidad promenad. Ja, nån annans promenad alltså; inte min egen. Egentligen hade jag faktiskt tänkt kasta in några rader på bloggen igår, men jag var helt enkelt för svintrött när jag kom hem!
 
Först var det cateringjobb måndag-torsdag. Lyckades klämma in 41 timmars jobb på 4 dagar. Sen på fredagen var jag på en slags gruppintervju och kursdag med en uthyrningsföretag, alltså som hyr ut personal till events. Skulle vilja jobba för dem på en högre nivå, men att hyras ut är iallafall en början. OM jag nu får börja jobba där! Jag har visserligen blivit antagen, men min manager fick inte skriva på en referens utan det måste huvudkontoret, där ingen känner mig, göra... (company policy - så korkat!). Så nu måste jag hitta en annan referens och det snabbt som ögat. Grejen är att jag måste börja jobba med dem omgående, då jag bara fått 10 timmars jobb denna vecka och det räcker inte långt.
 
Har det inte hänt nått skoj då? Tja, om jag ska va ärlig så har jag ju som sagt va mest jobbat. På onsdagskvällen var det dock en cool middag. Eller cool kanske är fel ord, men den var ganska speciell: av de runt 400 gästerna var en stor del ambassadörer, diplomater och liknande, bland annat vår svenska ambassadörska. Lite häftigt ändå tycker jag nog. Fast roligt på ett annat sätt än att träffa min kompis Anna på en pub i Notting Hill (vilket jag gjorde på fredagskvällen)
 
 
Har tillbringat en och annan timma i de här kvarteren den här veckan...
 
Taggar: Den svenska guiden, London, promenad;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: