Lalla i London

2015-03-19
10:08:00

Nu hade jag tur!
Vilken bra dag jag hade igår! Först en guidetur i minibuss, sen hem för vila och ladda om och på kvällen var jag på ett nätverksevent. Bara bra grejer!
 
Började alltså dagen med en förmiddagsguidning av ett gäng glada pensionärer från västkusten. De hade efterfrågat någon typ av transport, och jag hittade en firma som hyrde ut minibussar med chaufför till ett hyfsat pris. Köra själv i London vill jag inte, speciellt inte med passagerare och samtidigt som jag ska guida... Var lite nervös för att rutten inte skulle funka, eller för att jag förberett för lite material att prata om, men det blev jättebra. Chauffisen var väldigt serviceinriktad och lätt att jobba med och när det gällde att berätta om grejer så hade jag för mycket kunskaper visade det sig - haha, jag hann inte berätta allt jag ville! Summa summarum var att vi alla var nöjda med turen. Jag fick till och med dricks ;-) Den svenska guiden kommer absolut erbjuda den här tjänsten igen!
 
Åkte hem, chillade lite, åt och fixade med några grejer innan jag drog iväg igen. På kvällen var jag nämligen bjuden på ett nätverksevent med Svenska Handelskammaren i London i samarbete med Tiger of Sweden. Det bjöds på bubbel, canapéer och mingel i Tigers butik på Piccadilly. Fick också möjlighet att göra en kort presentation av mitt företag då jag berättade vad jag gör och vad jag kan erbjuda. Hade en trevlig kväll, samtidigt som jag fick lite nya kontakter. Dessutom hade de ett lotteri med snygga väskor från Tiger of Sweden och jag VANN en! Holy macaroni, så glad har jag inte varit sen förra våren (eller kanske ett par gånger emellan då...)!!!

Tjapp, det va det. Nu ska jag göra mej klar för ännu ett tolvtimmarspass utan rast och mat. Visst låter det inspirerande och roligt i förhållande till gårdagen hahahaha...
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: