Lalla i London

2015-05-29
00:07:23

Så va det med det
Japp, jag överlevde denna dagen åxå. Faktiskt blev den inte så långdragen som jag hade trott. Dessutom hann jag sova mer än jag räknat med innan eftersom jag dels slutade en timma tidigare igår och började en timma senare idag, så det blev hela sex timmar i drömmarnas värld (och vilken skum dröm jag hade förresten; att jag bodde på ett tunnelbanetåg med uteliggare - fast vi va ju förstås inneliggare i tågvagnen...). Konstigt nog var min sura supervisor riktigt trevlig under dagen, och det slog mej att det verkar som om vi låtsas som om dispyten härom dagen aldrig hänt. Fine by me. Fast hon kanske bara klurar på hämnden hohoho...
 
Annars vill jag dela med mej av fem saker som gör mej riktigt kärringgrinig:
 
1. När toarullen är isatt åt fel håll. Så där så man inte kan riva av pappret mot kanten på hållare. Hur svårt ska det va att vända det rätt? Alternativet när jag drar och får halva toarullen i handen är inte bra.
 
2. Folk som slänger upp sina skitiga, skobeklädda fötter på sätet mittemot på bussen/tuben. Speciellt när det är vuxna, till och med väl mogna människor. Skulle de själva vilja sätta sig där i vita byxor eller en ljus sommarklänning och få fläckar i rôva?
 
3. Alla dessa stängda dörrar i mitt hem. Jag vill ha det ÖPPET! Ja, förutom ytterdörren då...
 
4. Att de slänger så sjukt mycket mat på jobbet. Flera av de ställen jag jobbar på kastar hellre 15 måltider än låter tre anställda äta. Så konstigt i min värld.
 
5..... haha, jag glömde vad det var jag tänkte på som femte grej. Är nog lite för trött för det här... Sängen kanske?
 
 
Jamenvisst, vi häller ut vin åxå. Ingen ska få bli glad över en skvätt Chardonnay inte!
 
Taggar: London, Londonsvensk, blogg, jobb, mat;

Kommentarer:
#1: Peilla

Jag ogillar också stängde dörrar inne

Svar: Ja, känns typ ogästvänligt och i mitt fall som att det inte riktigt är mitt hem :-/
Lalla i London

2015-05-29 @ 11:53:07
#2: Peilla

Jag ogillar också stängde dörrar inne

2015-05-29 @ 11:53:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: