Lalla i London

2015-10-31
14:03:00

Rik som ett troll
Eller, rik som ett litet troll iallafall. Så kändes det igår när jag fick lön från tre olika arbetsgivare på en och samma dag. Dessutom gick jag en privatbokad guidetur igår, så ytterligare klirr i kassan. Lite samma känsla som när jag jobbade i Norge och hade en rejäl lön varje månad faktiskt. Tyvärr är det här en engångsföreteelse, men jag tycker det är rätt så gôtt ändå. Speciellt efter att ha levt snålt och lite över tillgångarna ett tag. 
 
Idag är jag lite mindre rik. Betalade den eländiga krediträkningen som uppstått i gapet mellan inkomster och ska skicka pengar till Sverige, men har pengar till mat, höra, tunnelbana och en mindre shoppingtur så känner mej nöjd. Ni vet, efter regn kommer solsken! 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: