Lalla i London

2015-09-20
21:58:04

Nu börjar deeeeeet!
Om 20 minuter börjar Downton Abbey. Första avsnittet av sista säsongen och jag är lite obestämt glad för att serien börjar igen men samtidigt vedmodig då jag vet att det snart är slut. Jag är ju en sucker for costume dramas och livet på Downton har varit perfekt söndagsunderhållning för mej. Tror faktiskt inte att jag missat ett enda avsnitt. Gillar alla historier runt karaktärerna, kläderna, det fantastiska huset, allt runt omkring, men mest tror jag ändå att jag gillar tanten, Maggie Smiths roll som änkegrevinnan Grantham. Oslagbara och oerhört engelska repliker!
 
Förresten råkade jag härom dagen ut för en gäst som definitivt såg sig själv som ädlare än änkegrevinnan, ja faktisk finare än självaste drottningen tror jag. Jag har inte en aning om vem hon var, men hon betedde sig som om hon ägde stället (vilket jag iallafall vet att hon inte gör). När hon bad mig om Evian mineralvatten och jag förklarade att vi inte hade det, tittade hon på mig som om jag var galet. Ett par rundor till runt bordet med samma attityd, så "glömde" jag visst fråga henne om hon ville ha påfyll av vinet. Ojda...
 
Nej, nu ska jag poppa popcorn och invänta den efterlängtade säsongspremiären!
 
 
 
Taggar: Downton Abbey, London, Londonsvensk, blogg, kostymdrama;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: