Lalla i London

2015-09-06
23:44:00

Snabbresumé
Ojoj, det blev full fart på den här veckan. Speciellt i slutet hände en del kul grejer. Först på torsdagskvällen jobbade jag på ett launch party för de senaste Star Warsprylarna. Supercoola grejer och det va kul att få se demonstrationer av funktioner, visade av experter. May the force be with us all!
 
 
 
En del köade i timmar för att vara först med den roliga lilla BB-8 och stora Darth Vaderfigurer
 
På fredagen hade jag ett vanligt, tråkig arbetspass i ett café, men det var desto bättre före och efter jobbet. Först på morgonen pratade jag med en kvinna som sett mitt cv och ville att jag skulle komma på intervju. Den är för övrigt imorrn. Sen på kvällen träffade jag Erika; vi åt på Wagamama och så blev vi sittandes där och prata om gamla och nya tider. Bra kväll!
 
Lördagen började med stress för att hinna till min guidade tur. Hade nämligen lyckats missa att det inte gick nån tunnelbana från mej till Earls Court, så istället för tuben direkt till Tower Hill blev jag tvungen att ta buss, tåg och tunnelbana. Hann PRECIS i tid och som tur var dök mina turister upp typ tre minuter efter mej. Gick en kall, men trevlig promenad i the City. På kvällen var det mer jobb på Hampton Court Palace. När jag stod nere i det som kallas Queen's Staircases och vaktade gästernas väskor och jackor, så tänkte jag att det faktiskt är lite fantastiskt med alla ställen som jag får se - platser som ganska ofta inte ens är öppna för allmänheten. Hampton Court kan du dock besöka året runt :-)
 
 
 
Bilder från Hampton Court. Den övre är från den nyare delen av palatset, den undre från den äldre Tudordelen. Det var för övrigt i denna gröna passage som Catherine Howard, Henry VIII:s femte fru blev arresterad för att ha varit otrogen. Hon blev några dagar senare dömd och halshuggen på the Tower of London...
 
 
 
 
Taggar: Hampton Court, Hampton Court Palace, Star Wars, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: