Lalla i London

2016-01-24
16:14:08

Chelsea i mitt hjärta
I går blev det en liten kvällspromenad genom mina favoritkvarter. Det var nämligen så att jag sett en annons på LondonSvenskar på grejer jag ville köpa av nån som var på väg att flytta. Eftersom jag på allvar börjat planera för att så småningom kunna hitta ett eget hem så behöver jag börja samla på mej lite saker (ja, mor och far och extramamma, jag ska ta med mer saker från Sverige också). Vi hade först lite knepigt att få ihop det med en tid som passade både mig och försäljaren, men enades till slut. Eftersom ett av mina mål är att tappa några kilon tog jag tillfället i akt att ta en promenad först. Så istället för att åka direkt till "hennes" station så gick jag va tuben vid Earls Court, gick ner mot Fulham Road och lite i kringelkrokar runt i mitt älskade Chelsea. 
 
När jag gick där så tänkte jag som så många gånger förr att här hör jag hemma. Här vill jag bo. Här ska jag bo! Bland annat passerade jag där jag bodde som nanny - läste nyligen i nån tidning att min gamla adress Drayton Gardens är en av Londons dyraste gator, så kanske får titta på nått annat så länge (tills miljonerna rullar in). När jag bodde där tänkte jag inte så mycket på det, men nu när jag vet så känns det ändå rimligt och jag såg på husen med lite andra ögon än då. Det är så vackert, tyst och rent liksom. När det dessutom står Aston Martins parkerade utanför huset så känns det hur det nästan osar lyx. Tänker att de som bor där handlar nog ganska sällan på Primark... Gick också en extra liten sväng uppåt i riktning mot Kensington Gardens och svängde in på en av de sötaste gränder jag vet, Kynance Mews. Så många gånger vi gick här, jag och min fina vän Pernilla, på väg till favoritpubarna. Dessa fina små bakgator är så mycket London, så mycket charm och för mig också så många minnen. Underbart!
 
Så kom jag då till lägenheten. Den var tömd på möbler och det enda som fanns kvar var sakerna de ville bli av med och ett par uppblåsbara madrasser som de använde nu när allt annat var skickat till Sverige. Trots att det var tomt så fick jag en sånt positiv känsla: Så här vill jag att mitt hem ska se ut! När jag kom tillbaks till mitt eget rum var jag tvungen att googla lägenheten. Den ligger ute på nätet och veckohyran är nästan lika mycket som min månadslön. Men en dag...!
 
 
Bilden gör inte lägenheten nån som helst rättvisa - den kändes
otroligt varm och välkomnande trots att den var i princip tom. 
 
 
Taggar: Chelsea, Londonsvensk, boende, lägenhet, svensk i London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: