Lalla i London

2016-01-29
15:38:00

Se där, en ledig fredag! Tack!
Jamen å jamen, nu är jag ledig! Har sex semesterdagar att ta ut innan 31 mars (och de ska helst inte involvera dagarna innan eller efter påsk pga jobbet) så tog ledigt idag, bara sådär. Sen har jag bokar två torsdagar och fredagar i mars och har ytterligare en betald dag att använda. Shit pommes frites, vilket lyxproblem!
 
Så vad har jag gjort så här långt då? Jo, jag provade en grej redan innan jag gick upp: Att vara tacksam för det jag har för att få universum att på så sätt skicka mej mer saker att vara tacksam för. Började med att tacka för att jag har ett jobb, tak över huvudet (speciellt idag när det blåser rätt så mycket) och mat i både kylen, frysen och skafferiet. Jag var tacksam över den varma duschen och att jag hade rent vatten som jag även kunde dricka utan att bli sjuk. Så har jag även tackat för att min mobil krånglat värre än någonsin så att jag fick möjligheten att ägna lite tid åt att lära mej tekniska saker som att avinstallera, ominstallera, avinstallera igen och ominstallera. Samtidigt fick jag lära mig att ha ytterligare lite tålamod och självbehärskning (telefonen funkar troligen inte bättre om man slänger den i väggen, men det var nära att jag provade ändå, ifall att) och jag är väääääldigt tacksam för det. Sen ville nog ett par kompisar tacka mej för att jag dirigerade dem till fel hotell, eftersom jag inte hade adressen och google visade det närmaste hotellet i kedjan och det inte var det rätta. Varsågod. Tack också för att jag drog ut allt på golvet i garderoben, möblerade in en stor tvättkorg som jag fått och nu inte är riktigt säker på hur jag ska få in resten av sakerna igen. Tack för att jag kan slänga lite grejer bara för att de inte får plats kanske?
 
Förresten, jag ska inte sitta här och blogga. Ska ju försöka knô in de där nyss nämnda sakerna nånstans och sen ska jag eventuellt åka in till city nånstans och träffa den vilse familjen. Tack för mej. Tack. Tack.
 
 
"Jag ska ge dej svarta tulpaner..." Tack, tack, tusen tack.
 
Taggar: London, Londonsvensk, ledig, tack;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: