Lalla i London

2016-03-12
13:32:00

Blandad skit (men mestadels bra saker)
Vilken gudomligt lat lördagsförmiddag jag haft!
Först låg jag och segade i sängen, spelade lite Wordfeud, kollade Instagram och Facebook, bara tänkte på allt och inget speciellt. Älskar såna mornar! Gick upp, duschade, fixade till frukost med pocherade ägg och färska tomater på rostat bröd. Galet gott och borde ätas oftare. Så har jag ätit och surfat lite mer. Sökt en del skift hos min gamla agency så jag inte ska vara helt utan jobb när jag blir arbetslös om nån månad. Det går ju liksom att avboka om jag skulle hitta nått fast innan det. Vad mer? Lyssnar på Kasey Musgrave via Spotify. Hon är en av artisterna på Country to Country imorrn. Ser verkligen fram emot att jobba på eventet och hoppas såklart få lite livemusik på samma gång!
 
En sak som jag tänkt på när jag kollar facebook är en grej på LondonSvenskar (min love/hate-grupp med å ena sidan superbra info och å andra sidan sjukt mycket upprepningar av samma frågor - hur tröga är folk??). Det handlar om personer som söker boende. Det är förvånadsvärt många som söker boende för runt £1000 i månaden och vad som är ännu mer förvånande är att det är ganska många studenter. Ja, jag fattar att man kan ha ett bra betalt jobb, men när man pluggar? £1000 i månaden är väl typ vad man får totalt från CSN? Och då ska det ju räcka till mat, travel card etc? Jag får inte ihop det, men tänker att det tydligen vore värt att studera mera... Jag har som mål att kunna ha en egen (pytteliten) lägenhet i ett okej område och räknar med MINST £800, troligen mer. Det är således även min ambition att hitta ett jobb där jag tjänar åtminstone £3000 mer om året. 
 
Nehepp, nu är det dags att hänga tvätten, dra på mej jeansen och promenera ner till Putney. Ska göra ett besök på en pub som vi vill använda till ett event, hämta min mobil som är tillbaks från lagning och köpa strumpor (ja, visst är det sistnämnda det mest spännande av allt...). Vill va tillbaks hemma i rimlig tid, för ikväll ska jag på show vid Leicester Square och middag i Covent Garden. Tjoho.
 
 
Inte en helt nytagen bild på Seven Dials nära Covent Garden och restaurangen jag ska äta på ikväll.
(Löven på träden är lite av en give away - så mycket vår är det inte än!)
 
Taggar: London, Londonsvensk, country, facebook, frukost, middag, Ägd;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: