Lalla i London

2016-03-11
00:30:00

Prinsen och jag
Så var det dags för den där lite hemlige gästen att besöka min arbetsplats. Ja, nu får jag väl i ärlighetens namn erkänna att det inte var själva lokalen han var intresserad av och inte heller mej eller mitt jobb, utan ett seminarium som hölls där. Det var ett väldigt hyschhyschande innan, och jag fick stränga order om att inte säga nått om att och när han skulle komma. Det var en väldig cirkus, speciellt innan själva dagen. Vem var det då? Svar: Prins Charles. Jo'rå så atteh... Haha, jag har verkligen råkat hamna i närheten av kungligheterna det senaste året! 
 
Denna vecka har för övrig bestått av ganska mycket jobb (redan en bit över 40h på fyra dagar - en dag kvar!). Känner mej lite sliten och seg, men det blir inte precis nån ladda-om-batterierna-helg. Lördag är det showen ÄGD! med Schyffert & Lindström på Leicester Square och sen efterföljande middag. Så kunde man tänka sig att jag behövde vila på söndag, och det kanske jag borde men nä. Jag har ju nämligen kommit på att jag inte har så väldans många arbetsdagar kvar innan vi stänger för renovering och försöker tjäna så mycket pengar som möjligt för tillfället. När jag såg att min "gamla" agency sökte hawkers till Country 2 Country på O2 Arena så ringde jag dem. Först och främst för att jag ville veta exakt vad det var för jobb (gissade på att kränga gig-prylar eller merchandise som de så fint kallar det) och det visade sig vara precis det jag trodde så anmälde jag intresse och fick bekräftat på en gång att jag skulle jobba. För mig blir ju det lite som bingo - jag tjänar pengar samtidigt som jag åtminstone får höra musik jag gillar. Hade faktiskt funderingar på att köpa biljett för ett tag sen, men var lite för snål just då. Det här är en bättre lösning tror jag bestämt. 
 
Dagens bra grej: De har lagat min mobiltelefon! Hinner nog inte hämta imorrn, men på lördag ska jag rusa iväg till butiken och plocka upp den. Hur kunde jag leva med den här gamla dreten som jag för tillfället använder? Sjukt seg och fryser fast alternativt laddar inte upp sidorna som den ska. Irriterande men ändå överlevnadsbart då jag vet att snart är den nyare modellen snart i min hand igen! 
 
 
 Het kille som spelar på O2 på lördag (jepp, snyggare än Prince Charlie, trots skägget)
 
 
Taggar: Londonsvensk, country, konsert, musik;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: