Lalla i London

2015-04-23
09:35:00

Du luktar inte hallonpaj
Londons tunnelbana är bra på många sätt och inte lika fantastisk på andra.
 
Sitter bredvid en kille som luktar inpyrd cigg blandat med gårdagens fylla; en sån där härligt metallisk doft om ni vet vad jag menar. Härligt såhär på morgonkvisten... Fast å andra sidan var det tydligen World Perfume Day härom dagen. Lika illa fast på ett annat sätt.
 
Precis när jag flyttat hem efter förra sejouren i London så åkte jag tåg på Fryksdalsbanan nästan dagligen. Satt där och längtade tillbaks, samtidigt som jag tittade ut över Fryken där morgonsolen glittrade i vattnet och tänkte "varför längtar jag efter en stinkande District line när jag har den här utsikten?" Får väl villigt erkänna att tåget hemma i Värmland har en vackrare vy, men London är ändå snäppet bättre. Iallafall för mig.
 
Hepp, ha en bra dag - själv ska jag jobba 12 timmar.
 
Här skulle det kunnat ha varit en bild, men nu är det inte det. Sorry, det kan inte vara roligt jämt.
 
 
 
 
Taggar: London, dofter, the Tube, tunnelbana;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: