Lalla i London

2015-04-01
13:46:00

Nej, jag luras inte
Eller iallafall inte just idag, och inte med just det här blogginlägget. Ibland tycker jag lureriet på 1 april är ganska roligt, men samtidigt är det lite småjobbigt. Man blir så extrasuperkritiskt, så saker som faktiskt är sanna verkar som hittepå bara för att de är ovanliga, väldigt överpositiva eller generellt skumma. Fast det är ju jag som tycker så da...
 
Fast det här med att ICA ska börja sälja gin under sitt märke Basic tyckte jag ändå var lite roligt. Här i England är det för det första lagligt att sälja alkohol på alla livsmedelsbutiker (iallafall före kl 11 på kvällen) och för det andra vanligt att butikskedjor som Sainsbury's och Tesco att ha sina egna lågprismärken på de vanligast spritsorterna och vin. Här hittar du "nyheten": ICA säljer gin.
 
Jag trodde nog först att den lite läskige alkisgubben som påstår sig ha 40 ungar med 20 olika kvinnor var ett ljug, men om jag ska vara ärlig så kan det kanske vara sanning... I vissa kretsar i England skulle det inte alls vara helt kônstitt (tyvärr). Eftersom jag sett den sk nyheten på fler ställen så är jag inte säker på om det är sant eller inte, men jag lever på hoppet att det är ett aprilskämt, trots allt: LÄS HÄR
 
Okej, det här är iallafall helt sant: Jag har precis fått klartecken att jobba på matchen mellan Chelsea - Manchester United om ett par veckor. Om ni ens är alldeles pyttelite intresserade av fotboll så kanske ni kan räkna ut hur svårt det är att få biljetter till den matchen. Jag får vara där och få betalt! Fast med min suveräna tur kommer det säkert innebära en plats utanför Stamford Bridge, där man känner noll av atmosfären... Well, well, den som lever får se! Nu ska jag iallafall göra mej klar för ett kvällsjobb på min hemmaarena, Clothworker's Hall i the City.
 
 
Såhär kan det se ut när det är uppdukat på jobbet (och nej, det finns inga halshuggna servitriser, det är bara jag som råkat ta en lite otajmad bild denna gång...)
 
Taggar: 1 april, London, Londonsvensk, aprilskämt, jobb;

Kommentar:
#1: Anna

Wow, det är supercoolt ju!! Hoppas att du får vara mitt i allt :)

Svar: Jamen å jamen, vesst ärrä!
Lalla i London

2015-04-01 @ 15:13:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: