Lalla i London

2015-02-01
15:33:40

Dunderförkylning
Såklart jag skulle bli sjuk när jag har så mycket att fixa med.
 
Var lite snorig igår på morgonen och det blev bara värre och värre ju längre dagen gick. På kvällen kände jag mig riktigt eländig (så där som män blir av en förkylning alltså haha). Idag rinner inte näsan lika mycket men känner mig inte direkt fräsch och får typ inget gjort. Eller, det beror ju på hur man ser det: jag har sett två avsnitt av Sons of Anarchy (kollade på typ säsong 2 när den kom, men sen hade jag fel kanaler i Sverige. Nu har jag ju Netflix så har börjat om från början), googlat lite efter mattips och lagat pasta med varm skink- paprika- och spenatröra.
 
Måste ta tag i förberedelser inför morgondagen. Vill vara förbredd inför både mitt businessmöte och intervjun - om jag får det där jobbet skulle livet bli så mycket enklare. Hoppas såklart att den svenska guiden får in lite bokningar åxå, så jag får snurr på den verksamheten - skulle verkligen vara toppen och ett stort steg i rätt riktning. Jag tycker ju själv att det är på tiden att jag får visa vad jag kan!
 
Har dock inte helt landad i det faktum att jag lämnat mitt jobb och faktiskt inte har någon inkomst. I Sverige finns det ju en skyddsnät som saknas här och även om jag skulle fått straffmånader så hade jag ju fått a-kassa så småningom. Det är skrämmande och stort och jag får lite hjärtklappning när jag tä
 
nker på att om det inte fixar sej inom typ en vecka eller två så... vill nog inte tänka på det just nu... Det är bara att bita ihop och tänka att jag gjorde rätt. Mina kollegor (före detta alltså) var iallafall väldigt stöttande och fast det var så kort varsel så skramlade de ihop till både blommor, en jättechokladask och två superfina presenter: en kudde med texten Be your kind of beautiful och en SYMASKIN - shit, jag ville verkligen ha en, även om det är en billig från IKEA, men hade verkligen inte de pengarna att lägga när jag inte ens vet när jag får lön igen. Den enda som inte önskade mig lycka till (och som heller inte la en penny i min present fick jag reda på...) var den managern som fick bägaren att rinna över. Jepp, det bevisar ju vilken liten av människa hen är...!
 
 
Blommorna jag fick av mina fina kollegor lyser upp i hallen.
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London,, jobb;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: