Lalla i London

2016-02-06
15:31:00

Se hit - HELA LISTAN!
Är ni beredda? Nu kommer den! Hela listan! Eller nästan iallafall. Lite hemlisar får jag ha ändå!
 
För nån månad sedan började jag ju knåpa på en lista över saker jag vill ska hända under 2016. Det blev faktiska TVÅ listor. Den ena har rent personliga mål (som att få ett nytt jobb med bättre betalt när min tidsbegränsade anställning upphör) och de spar jag lite för mig själv just nu. Den andra handlar om olika typer av upplevelser som jag vill prova/se/göra. Här kommer tio-i-topp, dock utan rangordning på hur gärna jag vill det och när det ska ske. Eller förresten, punkt 1 är faktiskt den viktigaste, för det är något som velat göra sååå länge (typ i 15 år!) så nu måste det bara hända! Så här är den, listan:
 
1. Åka till Skottland. Anledningen till att det tagit så lång tid utan resultat är att jag letat efter det perfekta resesällskapet och jag tror faktiskt att jag inte hittar det. Istället är jag numera inställd på att gärna åka tillsammans med någon, men vi kan samtidigt dela på oss och göra det vi vill var för sig om det behövs. Så nu har jag bestämt mej för att boka resa så fort jag fått min nästa lön!
 
2. Dricka drinkar uppe i the Shard.
 
3. Besöka Dennis Severn House
 
4. Prova restaurangen på top floor i National Portrait Gallery och/eller någon cool rooftop bar/restaurang.
 
5. Gå på ett speakeasyevent. 
 
6. Besöka antingen Hever Castle eller Windsor Castle (eller båda)
 
7. Heldag i Richmond med långpromenad i parken och se hjortarna.
 
8. Gå på Afternoon Tea där det ingår champagne (eller möjligen Prosecco eller Cava, bara det är obegränsat!).
 
9. Åka på en dagstur till beachen, kanske Brighton eller nån annan kuststad inte alltför långt från London.
 
10. Ta en pint på en Gordon Ramsey-pub. Narrow kanske?
 
Det låter väl som en trevlig lista? Bara roliga saker att se fram emot och nu är det bara lite sällskap som fattas. Fast en del av sakerna kan jag ju faktiskt göra helt själv. Haha, eller jag kan väl göra ALLT på egen hand, men det är roligare att dela upplevelser med nån kompis. 
 
Klart slut, nu ska jag boka kuligheter!
Förresten, följ mig på facebook så du inte glömmer att kolla min blogg och mina bra och dåliga inlägg: 
https://www.facebook.com/lallailondon/
 
 
Jag tänker att Jamie Fraser, min hjälte från Outlander, dyker upp när jag är i hans hemtrakter.
Ja, jag tror det nästan säkert kommer att hända! Fast han måste raka sig lite.
Taggar: Jamie Fraser, London, Skottland, mål, semester, svensk i London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: