Lalla i London

2016-03-01
12:55:56

Lite jobb och pub och möten
Förra veckan var bra, och denna verkar ganska lovande än så länge. Det blir bra det här! 
 
Så, vad var det som var så bra då? För det första lyckades jag få biljetter till Springsteen på Wembley, även om det var svettigt en liten stund. Jag loggade in på rätt sida och exakt kl 9 när biljetterna släpptes uppdaterade jag för att kunna trycka på "köp". Då kraschar systemet! Inte min dator alltså, utan Live Nation. Datorn försökte nå deras server i 15 min tills den berättade för mig att sidan inte gick att nås. Jag laddade om och till slut kom den upp. Ställde mig i kö med vid detta laget ganska små förhoppningar. När det till slut var min tur sa sidan att det inte fanns biljetter kvar, men om jag laddade om kunde jag ha turen att någon inte genomfört sitt köp eller av annan anledning inte länger fanns kvar i kön. Okej, värt ett försök, tänkte jag och guess what - helt plötsligt kunde jag beställa två biljetter! Sjukt gôtt! Speciellt som att typ hälften av mina vänner skröt om att de hade biljetter och jag trodde jag skulle bli utan...
 
En annan bra sak var att min kompis Anna var på besök i stan. På lördan' hade vi beställt bord på York & Albany, en av Gordon Ramseys pubar, för en sen lunch alt väldigt tidigt middag. Lokalen var jättefin, maten faktiskt bara sådär (man hade ju liiiite mer förväntningar) och sällskapet toppentrevligt. Det blev ett ganska långt besök med en del pints, följt av en session med rockabilly på Elephant's Head och avslutning på All Bar One vid Embankment, som ett sista pit stop innan vi skiljdes åt. Bra lördag!
 
Den tredje bra grejen med förra veckan var att jag hade två privata guidningar. Gôtt att det rullar igång lite igen, men känner samtidigt att jag verkligen behöver nå ut till fler människor. Önskar att jag hade möjlighet att åka till TUR-mässan i Göteborg, men det får nog dessvärre vänta tills det finns mer slantar på kontot. Annars skulle det vara ett ypperligt tillfälle och kanske kunde jag till och med kunna lansera min nya idé. Den som bara är just en idé för tillfället (kan ju viska om att det handlar om gruppresor). Fast just nu försöker jag mest jobba med att få folk att gilla och sprida min facebooksida så jag når ut till fler! 
 
Denna vecka har börjat helt okej också. Igår fick jag äntligen ett medarbetarsamtal med min manager och precis den feedback jag ville ha för framtiden. Idag börjar jag jobbet sent och har hunnit boka ett par grejer till mina lediga dagar. På torsdag ska jag på två olika jobbrelaterade mässor samt träffa min brevis från tonåren (Tack till Facebook som gjorde att vi återfick kontakten!!) och sen har jag en lista att beta av under helgen. Det är inte så att jag hinner ha tråkigt precis. 
 
 
York & Albany, fint men inte så impad av maten...
 
 
Taggar: Londonsvensk, pub, svensk i London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: