Lalla i London

2015-04-03
17:17:00

Jag vill ha chåååklaaaaaaah!
Lååååångfredag.
Inte för att den här dagen känns speciellt lång då, om jag ska vara ärlig. Jag har fullt upp med att förbereda mig inför morgondagens premiärpromenad med Den svenska guiden i the City of London och tiden har helt plötsligt gått ganska fort upptäckte jag för en liten stund sen. Det var då jag slängde ett getöga (min mormors favorituttryck när vi övningskörde: "släng ett getöga i backspegeln....") på klockan och insåg att jag glömt äta lunch. Jag vet inte om det händer er ofta, men när jag är mitt inne i nått projekt av nått slag så händer det ganska frekvent att jag glömmer äta.
 
Om ni nu råkar känna igen er, så vet ni också att när man upptäcker detta så vill man ha mat bums, som i för 10 minuter sedan. Som tur va så hade jag plockat upp kycklingfiléer från frysen, så det va bara att fräsa på, göra en pastasås och koka lite pasta. Men EGENTLIGEN vill jag bara ha godis idag. Är sjukt, galet, jäklans dretsugen på sötsaker. En kaka. Choklad. Glass. Vad som helst. Men nu är det såhär: Efter att först ha ställt mig på vågen hos min doktor igår så kunde jag konstatera att jag gått upp ett par kilon. Såklart jag blev ganska grinig på mig själv, så jag gick till närmsta corner shop och köpte både choklad och en muffins och sen tryckte jag i mej den ena kakan (den med Daim för övrigt...) och hela apelsinchokladmuffinsen. Visserligen fördelat över resten av dagen då iofs, men i slutändan blir det ju samma kalori-fett-socker-resultat inmosat i krôppen. Så imorse när jag låg och filosoferade i sängen så bestämde jag mig för att det inte skulle bli några sötsaker idag. Får ta en dag i taget liksom... Den senaste tiden har det ju ökat helt lavinartat det här, något jag skyller på den ständiga hungern på jobbet. Så nu SKA jag dra i bromsen!!!
 
Just idag är det dock svårt. Eller det är det hela tiden, det här med socker... Men idag skulle jag vilja gôtta mej då jag sitter framför datorn, skriver en massa och gör ännu mer research för den där promenaden. Mycket jobb som vill ha mycket energi! Ska ändå bli superskoj att gå en annan tur än den vanliga förbi Big Ben och Buckingham Palace, så det är ju iallafall ett roligt jobb :-)
 
Förresten, nån undrade varför jag skriver "the City" och "City of London" ibland och det är väl lika bra att jag förklarar det en gång för alla: I Greater London finns egentligen två städer: The City of London (ett område mellan Towern och Ludgate Circus kan vi förenkla det och säga) och City of Westminster (från området vid Big Ben, via Hyde Park och Soho upp till Maida Vale) Resten av det som folk kallar London är egentligen 32 boroughs = kommuner som ligger runt de båda städerna. The City ligger där det ursprungliga London byggdes av romarna under de första århundradena i vår tideräkning. Numera är det mest ett finanisellt centrum och nästan ingen bor här. Så, dagens Londonlektion. Varsågoda, alldeles gratis!
 
 
Jag har faktiskt INTE ätit upp Oreochokladen. Den ska följa med i paketet som jag lottar ut till nån glad vinnare på min facebooksida
Den svenska guiden i London.
 
 
Taggar: Den svenska guiden, London, choklad, sockersug, the City of London;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: