Lalla i London

2015-12-04
13:31:00

Den här jäkla invandraren
Japp, idag har jag varit till doktorn och snyltat på Englands fria sjukvård igen. Det är superbra att jag kan göra det, för det känns som om min gamla krôpp behöver lite vård då och då nu för tiden. När folk sa att de kände sig gamla efter 40 så trodde jag nog att det var lite skämtsamt sådär, men de senaste åren har jag märkt att det är SANT! Min axel som gör ont, tån som jag sparkade till som nu håller på att utvecka hallux valgus, insomnia, den senaste pinan som sitter i höger höft... (trodde höftledsoperationer var för 80-åringar, men nu börjar jag ju undra). Dear Lord, det blir snart en bok om den här listan fortsätter utökas på det här sättet! Men som sagt var, denna invandraren utnyttjar såklart systemet och springer hos doktorn hela tiden. Fast egentligen önskar jag att jag slapp göra det, och vore i toppform hela tiden istället!
 
En annan sak som jag kämpat med denna vecka är ny tariff för vår el- och gasförbrukning. Man måste nämligen välja varje år, annars växlar det automatiskt till den dyraste standardavgiften. Så vrångt är det. Och inte är det lätt att förutspå marknaden heller. Körde lite på "Ole dole doff"-taktiken och hoppas det inte blir för jäkligt. Dyrare blir det i vilket fall, för naturligtvis höjer de priset lite smått, bara för att det är så roligt med förvirrade och förtvivlade kunder. Enda fördelen är att jag faktisk förstår elräkningen här, i motsats till Sverige där man undrar över hälften av avgifterna. 
 
Men, men, nu är det fredag, jag ska jobba kväll i en annan lokal än min vanliga och imorrn ska jag hjälpa till att dela ut goodie bags för Gudrun Sjödéns Pop Up Show. Hoppas på sol såklart!
 
 
Och utan nån som helst hänvisning till texten ovan så vill jag meddela att jag investerat i den hårborste av modellen ovan. Det är nog det bästa jag köpt i år. Trodde inte det var möjligt att kunna borsta ut mitt trasselhår på ett sånt enkelt sätt som man gör med denna mirakelgrej!
 
 
 
Taggar: Londonsvensk, tangle teezer;

Kommentarer:

har hört så mycket bra om tangle teezer men inte testat själv!

Svar: GÖR DET! Trodde inte det va möjligt att det skulle funka så bra :-)
Lalla i London

2015-12-04 @ 13:34:10

Köpte en i fjol - bästa investeringen!

Svar: Hur har jag kunnat leva utan den? Ett mysterium.
Lalla i London

2015-12-04 @ 15:51:59
#3: Evis

Hoppas du får nån hjälp av sjukvården så du snart mår bättre. Jag köpte den där borsten till Aurelia för några år sen. Hon har konstant tovigt hår. Dessvärre tycker jag att den sliter på håret så jag använder den mest när håret blir för eländigt tovigt. Kram!

Svar: får försöka va lite återhållsam med kammandet da. Kram :-)
Lalla i London

2015-12-07 @ 10:08:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: