Lalla i London

2015-11-08
14:55:00

Enkel lyx
Härom kvällen när jag gick uppför Regent's Street tänkte jag på en enkel liten sak: 
JAG BOR I LONDON! Jag kan knalla den där gatan upp och och ner varje dag, från Oxford Circus till Piccadilly. Jag kan åka till the City, hoppa av tunnelbanan vid Sloane Square eller promenera i Notting Hill. Det är min stad, mitt hem, det är här jag bor. Den lilla, men så starka och glada känslan som fyllde mig precis då i de sekunderna då jag gick på Regent's Street, den sammanfattar precis varför jag valt den här vägen. Även om det ibland varit kämpigt, framför allt ekonomiskt men även i perioder jobbmässigt, så är det här jag mår bäst!
 
Fast även om jag älskar London så är det ändå fantastiskt kul att få besök från Sverige. Speciellt när det är kompisar som jag saknar mycket. Som A-K till exempel. Hon är en av de bästa människor jag känner; så himla generös, rolig och fantastisk, en sån vän som alla borde ha! Besöket blev kort, bara knappt ett dygn, men vi hann dricka champagne, gå på puben, äta ost, ta en snabbrunda på Victoria & Albert Museum och avsluta kalaset med italiensk mat i South Kensington. Jag hoppas vi snart ses igen!
 
 
 
 
Taggar: Champagne, London, Londonsvensk, blogg, mode;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: