Lalla i London

2015-10-21
23:07:04

Färgad
I söndags hade jag fått nog av min trista utväxt, hittade ett paket med hårfärg och skvätte (nåja...) i det i rufset. Lät verka i en dryg halvtimma, sköljde ur skiten och blev... besviken. Men hallå? Askblond? Ja, nog var det askfärg alltid, fast inte alls som det såg ut på paketet... Hade för mej att jag provat färgen förut och varit nöjd, men nu tvivlar jag ju på det. Nu har jag iallafall ingen utväx, men grådassigt hår. Det blev inte ens mer glansigt som det brukar. Dret. Jag som inte fattar varför folk frivilligt färgar håret gråta. Fast de kanske gör samma misstag som jag, allihop? Det konstigaste är dock att trots att jag blev missnöjd så har tre personer noterat och kommenterat att jag har ny färg trots att den varken är speciellt fin eller uppseendeväckande. Jaja, jag får väl stå ut nån månad med askan...
 
En helt annan sak:
Idag när jag var på väg hem från jobbet gick jag via the Mall, vägen som leder till och från Buckingham Palace. Plötsligt kom en massa mc-poliser, det va blåljus hit och visselpipor dit, och plötsligt kom en ganska ful bil med full insyn och jag trodde en stund att det var drottningen som kom, följd av den kinesiske presidenten som är här på statsbesök. Nu har jag precis kollat upp det, och det va troligen prins Andrew. Haha, jag såg ju en man närmast fönstret så det stämmer nog, fast det va nog inte drottningen som satt brevid. Vem det va? Det vette tusan...
 
Nej, vet ni vad - nu måste jag gå och lägga mej. Har haft tidiga mornar och sena kvällar denna vecka, då min manager varit sjuk. Imorrn börjar jag tidigt igen, så det är bara att bita ihop och fösöka sova. Jag, nattdjuren, så långt från morgonpigg som man kan vara... 
 
 
The Mall, fotograferat när det var sommar och sol. 
 
Taggar: Buckingham Palace, London, Londonsvensk, drottning Elizabeth;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: