Lalla i London

2015-10-01
22:30:10

Swedish massage
Ja, det är sant, vanlig hederlig massage kallas Swedish massage i England. Igår fick jag en sån och hej så det knakade och skrek i ryggen. Gôtt va det, även om jag varit lite öm idag. Massören var inte direkt den kärleksfulla och smekande typen - fast det brukar de ju inte vara om man ska ha den typen av massage förstås haha.
 
Hur kommer det sig att jag hade råd med sånt lyx då? Jo, det va så att jag fick köpa ett presentkort billigt för nästan ett år sedan och nu höll det ju liksom på att gå ut i datum. Det var en Virgin Experience Day Voucher och det var minst sagt krångligt att få lösa in det. Först fick jag skicka ett rekommenderat brev med det första presentkortet för att få tillbaks det riktiga p-kortet. Sen var det skitsvårt att boka på nätet, då adressen de bifogat ledde till en länksida och inte till bokningen. Till slut blev jag tvungen att ringa Virgin, fick vänta 20 min i kö bara för att höra att det bästa vore om jag kontaktade spa't direkt istället. Telefonkö igen i 10 minuter så ÄNTLIGEN kunde jag boka. Men som sagt, gôtt va det...
 
Spaanläggningen låg centralt nära Houses of Parliament och de hade både träningslokaler, klasser, pool och jacuzzi. Jag begagnade mig av de två sistnämnda faciliteterna. Simmade x antal längder och bubblade i två omgångar. Hade faktisk med träningskläder, men massören tyckte jag skulle ta det lugnt efter behandlingen och givetvis var lata jag snabb att lyda rådet. Ingen är förvånad antar jag... Fast sedan promenerade jag längst floden i 40 minuter - man får ju passa på när solen skiner. Hade en ganska bra dag med andra ord!
 
 
Riktigt så här såg det väl kanske inte ut, men det fanns bubbelpool iallafall :-)
 
 
Taggar: London, lyx, spa;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: