Lalla i London

2016-01-07
21:27:57

De dör som flugor
Ni vet väl vad folk säger om Morden i Midsomer? Att det är konstigt att det finns nån kvar där, med tanke på hur många som mördas och det med en väldig fart dessutom. Det har visats över hundra episoder och oftast hinner de ta livet av flera personer innan mördarna avslöjas. Fast jag har iofs hört att i det allra senaste avsnittet dog INGEN, så kanske ett trendbrott där? Hur som helst, i Ninni Schulmans böcker mördas folk i min gamla hemstad Hagfors i nästan samma takt och vet ni vad, det stör mej inte alls. Inte så snällt kanske... men så är det. Jag tycker till och med att det är underhållande. Nu ikväll har jag precis läst ut den tredje boken i serien, Svara om du hör mej. Spännande pussel, nästan som en Agatha Christie. Fast i Värmland. På ställen som jag faktiskt varit till. Och hjältinnan bor typ granne med min mamma, fast hon inte finns på riktigt. Eller min mami finns ju, men inte journalisten Magdalena i böckerna. Bra böcker, läs dem! (fast de är kanske lite, lite bättre för att hon handlar på Pekås, de promenerar i Blinkenbergparken och går på fest på Jonte, precis som jag gjort).
 
 
 
Taggar: Värmland, boktips, deckare;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: